Ebben a cikkben tippeket adunk, hogy miként legyél te is jó vezető.

Milyen a jó vezető?

A jó vezető olyan személy, aki úgy hat másokra, hogy a legjobbat hozza ki belőlük.

Optimista, és mindenkit motivál a közös célok és célkitűzések elérésére. Tudja, hogyan kell csapatokat irányítani és kezelni a különböző válsághelyzeteket.

Kompetencia vagy készség? Van különbség?

Mindannyian éreztük már a munkás életünk egy pontján, hogy jó főnökünk van. Olyan ember, aki a legnagyobb udvariassággal viselkedik, aki abszolút tiszteli a munkánkat, aki mindig igyekszik motiválni minket, és aki még a nehéz vagy bonyolult helyzetekben is pozitív.

A vezetők kompetenciája magában foglalja a tudást és a szakértelmet, miközben a készségek felteszik az i-re a pontot. A kompetencia és a készség csak együtt működnek!

Vannak olyan emberek, akik természetes módon hajlamosabbak arra, hogy vezetővé váljanak, és vannak olyanok, akiknek bizonyos készségeket kell elsajátítaniuk. Nézzük meg a három legjellemzőbb tulajdonságot és jellemvonást, amelyre egy jó vezetőnek szüksége lesz.

Legfontosabb vezetői kompetenciák

A jó vezetői tulajdonságok első pontja a türelem. Türelmesnek kell lenned, nemcsak a csoport többi tagjával, hanem önmagaddal szemben is. Ne várd, hogy a dolgok azonnal megtörténjenek, hanem értsd meg, hogy a várakozás a folyamat része, és előbb-utóbb kifizetődik. Amíg pozitív eredményeket látsz, élvezd a folyamatot!

És végül, egy jó vezetőnek mindig tanulnia kell, mert a tanulásnak nincs határa, és ez alapvető fontosságú a személyes és szakmai fejlődéshez.

Vezetői készségek csoportosítása

Már láttuk, hogy milyen a jó vezető, de érdemes ennél mélyebbre ásni. Vezetőnek lenni azt jelenti, hogy te vagy az a személy, aki mutatod az utat a tudásoddal, a másokkal való kapcsolatoddal, a döntéshozatali képességeddel, a válságok kezelésével, valamint a csoport tagjainak támogatásával és megértésével.

A következő vezetői kompetenciák mindennél fontosabbak:

Melyek az anti-vezető tulajdonságok, mit soha NEM nem szabad tenni?

Azok az emberek, akik egy részleg vagy egy munkacsoport élén állnak, és hibák sorozatát követik el, valamint nem tanultak vezetői készségeket, azok csak főnökök lesznek, de nem vezetők.

A rossz főnök önző, csak magára és a saját jólétére gondol, nincs empátiája a csapattal, nincs türelme, nincs lojalitása a sajátjai iránt.

Rossz főnök az, aki úgy gondolja, hogy ha valami rosszul megy, az a csapat hibája, és nem lesz önkritikus, ha pedig valami jól megy, az kizárólag az ő érdeme, valójában nem érdekli a csapata.

Ne feledjük, hogy a vezetői képességekkel rendelkező személyt a csoportja követi az úton, anélkül hogy folyamatosan parancsolgatnia kellene.

5 lépés ahhoz, hogy jó vezető legyél

Ennél a pontnál csak egy dolog maradt hátra, megtanulni vezetőnek lenni.

  • Ismerd meg jól a csapatot.
  • A feladatok delegálása és rangsorolása.
  • Folyamatosan kommunikálj a kollégáiddal.
  • Tanuld meg kezelni az érzelmeket.
  • Uralkodj az egódon.

Ismerd jól a csapatot

Sok olyan csapat van, amely nem ismeri azokat az embereket, akikkel együtt dolgozik. Ami még rosszabb, hogy nem igazán tudják, mit csinálnak, és nem is igazán érdekli őket. A jó vezető igyekszik megismerni minden munkatársát, és mindegyikükről megjegyzi a fontos szempontokat. De ez még nem minden. Másokat is arra ösztönöz, hogy kapcsolódjanak be a csapatépítésbe, így harmonikusabb és bizalomteljesebb munkakörnyezetet teremt.

A feladatok delegálása és rangsorolása

Ahhoz, hogy jó vezetővé válj, először is el kell fogadnod, hogy nem kell mindenért neked felelned. A vezetői kompetenciákat akkor gyakorlod, amikor rangsorolod a tennivalókat, és meghatározod, hogy a csapatod mire képes.

Folyamatosan kommunikálj

Tanuld meg kezelni az érzelmeket

Jó vezetőnek lenni gyakran azt jelenti, hogy hideg fejjel kell gondolkodni. Ez alatt azt értjük, hogy bár fontos, hogy megértő legyél másokkal, de lesznek olyan helyzetek, amikor tudnod kell, hogyan uralkodj az érzelmeiden.

Uralkodj az egódon

Egy jó vezető számára nincs túl nagy, túl kicsi vagy túl értéktelen feladat. Ha nincs különbség nagy és kicsi között, minden feladat nélkülözhetetlenné válik a munka sikeres elvégzéséhez. Nem számít, ha egy nap az a legnagyobb kihívás, hogy a legfinomabb kávét készítsük el egy ügyféltalálkozóra.

Végső soron a jó vezetők azok, akik nem elégednek meg azzal, ami tegnap történt, hanem felkészülnek a jelen valóságára és arra, ami holnap történhet.